Taas kerran jaettiin pelipalkintoja täällä pohjolan perälläkin, kun Figman gaala starttasi kolmannen kerran ja ihka ekaa kertaa kera uuden nimen,  Finnish Game Awards, ynnä televisioinnin!

Ravintola Bankkiin Helsingissä kokoontuivat taas kerran Suomen pelialan vaikuttajat - ja minä, taas kerran myöhässä. Se on jo perinne. Eka ja toka kerralla olin reippaasti myöhässä  meikaten junassa ja tunkien korkkarit jalkaan vasta junassa, mutta se, että onnistun myöhästymään vaikka olen itse rakennuksessa puolitoista tuntia etuajassa, on jo jotain!

Parin minuutin myöhästyminen takasi ainakin näyttävän sisääntulon uudessa iki-ihanassa iltapuvussani, jonka minulle teki iki-ihana ystäväni, johon tutustuin The Sims 3 esittelytilaisuudessa! Kaukana ovat ne ajat, jolloin lainasin kämppikseni pikkumustaa...

Hyvä etten alkanut vetistellä jo oviaukossa tätä ajatellessani, sillä kun ensi kertaa otin osaa kyseiseen juhlaan kolme vuotta sitten, en tuntenut ketään enkä mitään ja olin niin ujo ja arka kuin ilotulitusmainen luonteeni vain salli. Vain muutama vuosi myöhemmin olin jo lähes kuin kala vedessä. Tai no, koettakaa itse olla kuin kala vedessä, kun kesken kaiken päätoimittajanne säikäyttää teidän  puolikuoliaaksi siten että olette vähällä viskata valkkarit edessä seisovan viestintäministeriöläisen niskaan ja ohi marssii nykyisten esimiesten paraati...

Ainoa seikka, joka itselle tuotti tällä erää suurempia vaikeuksia, oli esittely. Minkä nimen sanon? Milsa, rado, vai se ihan oikea? Entä minkä firman? EA, GR vai se kolmas?

Jos jo itse gaalassa oli mahtavaa, niin Tigerissä pidetyt jatkot ne sitten vasta olivatkin... olkoonkin että halailin koko seuraavan päivän posliinijumalaa, se oli sen arvoista. En nyt kerro kaikkea, sillä ette kuitenkaan uskoisi, ja toisekseen, olen hieno, joskin hitusen mustelmainen nainen. Esimiesten paraati, mikäli heidän huumoriasetuksensa ovat kohallaan, nimittäin takaa ehdottomasti parhaan illan.